Uzaktan Hasta Değerlendirme
02 Aralık 2025

kapak



UZAKTAN HASTA DEĞERLENDİRME NEDİR?

Hastaların muayene, tıbbi değerlendirme, danışmanlık ve yönlendirme ihtiyaçlarının telefon, görüntülü görüşme veya dijital iletişim yöntemleriyle karşılanmasıdır. Bu süreçte hastanın durumu hakkında bilgi alınır, gerekli sağlık önerileri verilir ve ihtiyaç halinde ilgili sağlık hizmetine yönlendirilir.

UZAKTAN HASTA DEĞERLENDİRME HİZMETİNDEN KİMLER FAYDALANABİLİR?

Aşağıdaki durumlara sahip bireyler uzaktan hasta değerlendirme hizmetinden yararlanabilir:

  • Kronik hastalıkları olan ve durum takibi gereken hastalar
  • Evden çıkmakta zorlanan yaşlı bireyler
  • Hareket kısıtlılığı olan hastalar
  • Evde sağlık hizmeti alan hastalar için ön değerlendirme ihtiyacı olan bireyler
  • Hafif şikâyetleri nedeniyle bilgi ve yönlendirme almak isteyen hastalar
 

NASIL BAŞVURU YAPILIR?

Uzaktan değerlendirme hizmeti için Sağlık Bakanlığı MHRS sisteminden veya 182 nolu telefondan başvuru yapılır. Başvuru sırasında kimlik doğrulaması yapılır ve hastanın talebi kayıt altına alınır.

UZAKTAN SAĞLANAN HİZMETLER NELERDİR?

  • Hastanın mevcut şikâyetlerinin görüntülü olarak değerlendirilmesi
  • Hangi durumda acil müdahale gerektiği konusunda yönlendirme
  • Gerekli durumlarda poliklinik veya evde sağlık hizmetine yönlendirme
 

BAŞVURULAR NASIL DEĞERLENDİRİLİR?

  • Hastalar başvuru sırasına göre değerlendirilir.
  • Uzaktan yapılacak değerlendirmeye uygunluk kontrol edilir.
  • Değerlendirme esnasında hastadan şikâyet, hastalık geçmişi ve acil belirti sorgulamaları alınır.
  • Gerektiğinde yüz yüze muayene için randevu önerilir.
  • Evde sağlık hizmeti gerektiren hastalar ilgili birime yönlendirilir.
 

HASTAYA BİLGİLENDİRME NASIL YAPILIR?

  • Hastaya yapılacak değerlendirme için Sağlık Bakanlığı MHRS sisteminden bilgilendirme mesajları iletilir.
  • Hastaya yapılacak değerlendirme için uygun zaman bilgisi verilir.
  • Planlamada değişiklik olması durumunda hasta kurum yetkilileri tarafından bilgilendirilir.